Tuesday 12 May 2015

PENTING KE HARI SUBUR / OVULASI???

Assalam & Salam Sejahtera..

Entry kali ni macam santai sket...(santai ke?? kihkih)..Sekadar secubit pencerahan kepada sebilangan kecil wanita yang masih belum tahu atau maybe kurang alert tentang ni..

Macam biasa..straight to the point ...





Ok..untuk entry ni, ketepikan kejap pasal masalah kesuburan.. Perkara terpenting yang korang perlu tahu, kebarangkalian tertinggi untuk korang berjaya hamil ialah apabila hubungan intim suami isteri dilaksanakan pada waktu subur.. Walau sesubur mana pun diri kita atau semahal mana pun produk kesuburan yang kita guna tu, kalau kita tak 'bersama' suami pada waktu subur tersebut, maka chances untuk hamil tu tersangat rendah atau bolehla dikatakan sebagai impossible... **tapi walau apa pun, semuanya atas izin Allah jua..

Sebaiknya, buat pengiraan waktu subur berdasarkan tarikh period.. Atau kalau nak lagi mudah, beli je Ovulation Prediction Kit (OPK)..OPK ni kit penentu hari subur.. Cara nak guna tu nanti kita cerita kat entry lain ye.. Banyak jual kat farmasi2...Tapi kalau nak beli dengan harga lebih murah, boleh beli dengan pihak kami..Klik untuk HARGA OPK dari pihak kami . InsyaAllah OPK ni boleh bantu untuk predict kan bila hari subur kita walaupun haid agak tak teratur setiap bulan..

Saya ada 1 pengalaman nak kongsi.. Ada sorang customer Furmon ni..Memang dia tak pernah ambil tahu pasal hari subur sampai lah dia beli Furmon & dekat flyer yang kami poskan tu ada info cara penggunaan OPK tu kan..So ada sekali ni, dia WhatsApp saya lewat malam mintak tolong kirakan hari subur..Sama ada perlu atau tak perlu dia 'bersama' suami dia pada malam tu..Fuhhh..besar juga tanggungjawab yang saya pikul masa tu..salah kira buruk padahnya..antara hidup & mati ni..kahkah..saya pun tanya la tarikh haid dia untuk beberapa bulan sebelum untuk tengok purata & kebetulannya hari tu memang hari subur die..hahh kau!! Haha.. Maka saya & korang semua yang tengah baca ni pun tau la yang die memang 'bersama' dengan suami die pada malam tu...Kellasssss customer aku...direct sungguh...:D..Tapi takpe, kalau dengan saya, tak perlu malu2..hihi..yang paling best nye, next month nye dia whatsApp lagi bagitau yang dia dah tak datang period & disahkan hamil..Wow! Alhamdulillah rezeki dari Allah...Saya cuma tolong jual Furmon + tolong kira hari subur + share info je..Selebihnya memang usaha + Doa dari korang sendiri + ketentuan dari Allah yang Maha Esa..

Kesimpulan yang saya nak bagitau ialah, ya, pengiraan hari subur tu memang penting untuk merancang kehamilan..sama ada nak hamil atau tak nak hamil..

Ok..itu je untuk kali ni..Semoga bermanfaat..Kalau nak tanya apa2, silalah whatsApp saya ye...013-6988727 - Rose..kalau korang lahir selepas tahun 1982, bolehla panggil Kak Rose..hihihi

No comments:

Post a Comment