Wednesday 2 September 2015

Perlu ke ujian kesuburan??

Ramai customer tanya soalan ni :

Soalan : Saya dan suami belum buat ujian kesuburan. Boleh ke kalau saya nak try je terus SET SUAMI ISTERI FURMON + INTENSE ENERGY?

Jawapan : Ya memang boleh cuba je terus tanpa perlu mengetahui yang kita ni ada masalah kesuburan atau tidak especially belum sampai setahun mencuba untuk hamil. Sebab produk2 ni bukan lah sejenis ubat yang perlukan pengawasan doktor.. Berbeza dengan CLOMID.. Kita tak boleh beli clomid sebarangan dari farmasi dan try2 makan sendiri tanpa nasihat doktor.

Kalau dah lebih setahun mencuba & masih belum hamil, sebaiknya lakukan dahulu ujian kesuburan dengan doktor pakar. Walaupun prosedur ujian kesuburan agak menyakitkan bagi wanita tapi ia penting supaya kita tahu apa masalah sebenar & akan diberi rawatan yang betul oleh doktor.. Prosedur2 ujian kesuburan wanita ni  nanti kite kupas dalam entry lain yek.. Prosedur ujian kesuburan untuk lelaki adalah lebih mudah. Sampel sperma boleh dibawa dari rumah ke klinik dalam botol khas dengan syarat dalam masa 1-2 jam selepas sperma dikeluarkan. Sampel semalam punya tak valid naaa...

Ok..tu je untuk kali ni.. Apa2 pun, yang paling penting ialah kita mengawal stress & emosi.. Sebab bila kite sejenis orang yang stress-free & emosi stabil, insyaAllah hormon pun akan stabil.. Jangan terlalu fikirkan cakap2 negatif orang lain.. Allah ada sentiasa uolsss... =)

Untuk sebarang konsultasi @ pertanyaan, boleh la wsp +60136988727 - Kak Rose





No comments:

Post a Comment