Thursday 17 September 2015

Kepentingan Zinc kepada Pasangan yang Ingin Hamil

Untuk Suami..
1. Sperma Tak Matang : zinc adalah perlu dalam pembentukan membran luar dan ekor sperma. Tanpa itu, sperma tidak boleh matang ke tahap yang memberi mereka mobiliti dan kekuatan untuk membuat perjalanan yang jauh melalui faraj, serviks dan masuk ke uterus untuk persenyawaan berlaku.

2. Perubahan Kromosom : tahap rendah zinc juga mungkin menjadi sebab kecacatan kromosom dalam sperma yang boleh menyebabkan keguguran walaupun persenyawaan dan implantasi telah berlaku.

Untuk Isteri..
1. Pengeluaran telur : tubuh wanita memerlukan sejumlah zinc untuk menghasilkan telur matang untuk persenyawaan

2. Mengekalkan tahap cecair folikel yang betul : tanpa cecair yang cukup dalam folikel, telur tidak boleh melakukan perjalanan khusus ini melalui tiub fallopio dan ke dalam rahim untuk implantasi.

3. Keseimbangan hormon : zinc adalah salah satu daripada mineral yang tubuh gunakan untuk mengekalkan tahap hormon (seperti estrogen, progesteron dan testosteron) tahap stabil sepanjang kitaran haid keseluruhan. Ia amat penting pada peringkat 2 dan 4 kitaran wanita.
Tahap zink yang rendah telah dikaitkan secara langsung kepada keguguran di peringkat awal kehamilan, menurut Pusat Bantuan Laporan Teknologi Reproduktif Kawalan Penyakit yang menjejaki keputusan kebanyakan laporan kajian kesuburan yang ditadbir di seluruh negara.


TIPS : Akak2 yang ade FIBROID boleh ambil 30mg Zinc sehari untuk mempercepatkan pengecutan Fibroid di samping menggunakan krim FURMON..



Zinc Bio Life ni cume RM35 untuk 30 biji...Tak rugi mencuba =)

WhatsApp +60136988727 - Kak Rose untuk info lanjut

zinc untuk hamil


No comments:

Post a Comment