Wednesday 26 August 2015

DOA DAN ZIKIR untuk bantu kuatkan rahim & elak keguguran

Ada beberapa doa / zikir yang boleh diamalkan bagi tujuan ini:
1.Membaca surah Al-Hij’r ayat 97, 98 dan 99:
hijr1hijr2hijr3
Maksudnya:
Dan demi sesungguhnya Kami mengetahui, bahawa engkau bersusah hati dengan sebab apa yang mereka katakan. Oleh itu, bertasbihlah engkau dengan memuji Tuhanmu, serta jadilah dari orang-orang yang sujud. Dan sembahlah Tuhanmu, sehingga datang kepadamu (perkara yang tetap) yakin.
2. Membaca zikir Ya Mubdi.    http://cdn.islamiclyrics.net/wp-content/uploads/2009/01/al_mubdi.png  Bermaksud Pencipta
Hendaklah suami atau seseorang membaca zikir tersebut di atas sebanyak 99 kali pada waktu sahur (sebelum Fajr) dan meletakkan tangan di atas perut isterinya atau perempuan yang sedang hamil.
3. Membaca doa tersebut di bawah:
Maksudnya: 
Ya Allah, Tuhan yang mengenggam langit sehingga tidak jatuh ke bumi, ia tegak tanpa atap. Genggamlah janin yang ada di rahimku, sempurnakan dia hingga dia lahir dengan baik dan selamat.
Sekiranya keguguran masih juga berlaku. Hendaklah bersabar dan tawakal dengan kehendakNya. Jika keguguran berlaku beberapa kali, anda perlu mendapatkan nasihat doktor. Beberapa ujian mungkin akan dilakukan untuk memastikan sama ada terdapat faktor yang menyebabkan keguguran berulangkali. Di samping itu, boleh la ambil apa2 ubat berkaitan atau boleh cuba sapu Furmon untuk bantu kuatkan rahim dan elakkan keguguran lagi.. InsyaAllah..

* Credit to Dr Natasha Nor

Sebarang pertanyaan atau konsultasi, sila wsp +60136988727 - Kak Rose.. Kami buat pengeposan ke seluruh Malaysia, Brunei, Singapura, Indonesia & negara2 lain.. Jangan risau, semua orang boleh merasai kehebatan Furmon.. Walaupun namenye macam kiut miut je tapi hasilnya insyaAllah mengagumkan.. hihihi...



No comments:

Post a Comment