Friday 17 April 2015

Makanan2 yang boleh meningkatkan kesuburan

Assalam & selamat sejahtera kepada semua readers.. Ramai jugak customer yang tanye kite, apekah makanan yang boleh meningkatkan kesuburan..So, kat sini, saya share serba sikit makanan yang insyaAllah boleh membantu kesuburan..Korang boleh la cuba amalkan ye.. =)

1. Air - Sebaiknya minum air mineral atau air yang ditapis. Dicadangkan minum 8 liter air sehari..
Kalau bukan untuk kesuburan pun, 8 liter air memang diperlukan badan kita setiap hari untuk kekal sihat..Ingat! Bukan air manis ye..hehe


2. Sawi dan ulam-ulaman - mengadungi banyak vitamin2, zat besi/iron dan antioxidant yang penting bagi kesihatan dan kesuburan. Folic penting untuk penetasan telur yang berkualiti, mencegah kecacatan bayi serta mengurangkan risiko gugur.
Sebab tu wanita2 yang nak hamil & sedang hamil dinasihatkan untuk makan Asid Folik setiap hari
Kami jual asid folik dengan RM10 sahaja untuk 30 biji..Klik SINI


3. Sayur2 berwarna kuning, oren dan merah  - mengadungi banyak vitamin2 dan antioxidant untuk mencegah penyakit dan meningkatkan kesuburan.
Contohnya lobak merah, tomato dll


4. Kobis, lobak merah, brokoli, kacang hijau, keledek merah - mengandungi banyak zat dan khasiat yang boleh membetulkan kitaran haid, menyeimbangkan hormon subur dan seterusnya meningkatkan kesuburan.
Kalau korang rase sawi pahit, boleh la lebihkan makan sayur2 yang no. 4 ni.. :D


5. Betik, jambu batu, buah naga, semangka, buah limau nipis/kasturi - kaya dengan vitamin2 khususnya vitamin C yang penting untuk kesihatan dan kesuburan..
Haaa..yang ni lagi best..sedap gile kot buat jus buah naga tu wehhh..cannot resist!




So, sebenarnye makanan2 semulajadi ciptaan Allah untuk menambah kesuburan ni sebenarnye sedap2 belaka. Jadi jom la kite sama2 amalkan makanan2 ni dalam menu harian kite.. Bukan setakat subur je, kesihatan badan pun kite akan dapat sekali..InsyaAllah..


Need free consultation?? WhatsApp 013-6988727 - Rose


No comments:

Post a Comment